ČESTO POSTAVLJANA PITANJA

nautika@htz.hrje mail adresa za sva pitanja vezana uz korištenje portala nautika.evisitor.hr i pitanja vezana uz plaćanje turističke pristojbe u nautici

Za sva pitanja vezana uz ostale obveze nautičara molimo da se obratite na mail adresu Ministarstva mora, prometa i infrastrukture charter@pomorstvo.hr

Za sva pitanja vezana uz prelazak granice, procedure prijave na carinu i slično, molimo da se Ministarstvu mora, prometa i infrastrukture javite na info@mmpi.hr

1. Ne mogu izvršiti plaćanje. U čemu je poteškoća?

Molimo da provjerite s Vašom bankom ima li kartica ograničenje na internetsku trgovinu, odnosno je li ista prilagođena za online plaćanje.

Nadalje, provjerite koju vrstu autentifikacije transakcije imate ugovorenu. Najčešći način autorizacije transakcije je preko SMS poruke na mobitelu ili preko e-maila te molimo da obratite pažnju da je prilikom unosa sigurnosnog koda isti pravilno unesen. Ukoliko je iznos transakcije veći od ugovorenog dnevnog limita, transakcija neće biti prihvaćena te ćete u tom slučaju morati kontaktirati banku kako bi se dnevni limit povećao minimalno na iznos koji odgovara iznosu željene kupnje.

2. Plaćanje bankovnom transakcijom

Na portalu osim plaćanja kreditnim karticama moguće je plaćanje bankovnom transakcijom. Potrebno je upisati sve potrebne podatke te prilikom odabira načina plaćanja, odabrati plaćanje bankovnom transakcijom. Na e-mail ćete zaprimit potvrdu narudžbe s PDF privitkom u kojem se nalaze svi potrebni podaci za plaćanje (IBAN, SWIFT, poziv na broj…). Vaša uplata bit će proknjižena u roku od nekoliko radnih dana te ćete nakon toga dobiti potvrdu o kupljenoj vinjeti na e-mail. Kako bi se uplata dobro proknjižila i kako biste na vrijeme dobili vinjetu, vrlo je bitno u poziv na broj i opis plaćanja upisati broj narudžbe sukladno uputi.
Napominjemo da plaćanjem kreditnom karticom kupljenu vinjetu dobivate u roku od 30 minuta, a plaćanjem bankovnom transakcijom u roku od nekoliko dana.

3. Vinjeta je plaćena bankovnom transakcijom prije nekoliko dana ali još uvijek potvrda nije došla na mail adresu, što učiniti?

Ukoliko ste vinjetu platili bankovnom transakcijom, potrebno je nekoliko dana dok sredstva ne budu evidentirana na računu te dok vinjeta ne bude poslana na mail adresu. Ukoliko i nakon nekoliko dana ista ne bude dostavljena, molimo vas da provjerite sa svojom bankom jesu li svi podaci ispravno uneseni i koji je status transakcije. Ukoliko je u banci sve u redu, molimo vas da nam se javite na mail adresu nautika@htz.hr te da u mailu pošaljete broj narudžbe i datum kada ste napravili plaćanje.

4. Kako se registrirati na portal?

Prilikom prvog dolaska na portal potrebno je napraviti registraciju. Nakon upisa korisničkog imena, mail adrese i odabira lozinke, ući ćete u svoj račun na portalu. U svojem računu vidjet ćete nadzornu ploču u kojoj postoje mogućnosti izmjene podataka i lozinke te možete izvršiti pregled dosadašnjih narudžbi. U detaljima računa možete upisati osobne podatke kao i podatke o plovilu koje će sustav iskoristiti i ispisati u potrebna polja prilikom kupnje vinjete. Svakim idućim dolaskom na portal potrebno je samo napraviti prijavu.

5. Što napraviti ako ste zaboravili lozinku?

Ukoliko ste zaboravili svoju lozinku, ispod gumbića „prijavi se“ nalazi se link „Izgubili ste lozinku“. Klikom na taj link otvorit će se polje za upis mail adrese na koju želite dobiti obavijest o promjeni lozinke. Putem maila ponovno ćete ući u portal kako biste upisali novu lozinku za prijavu.

6. Plaćaju li turističku pristojbu plovila manja od 7 metara sa ugrađenim ležajevima?

Turistička pristojba propisana je Zakonom o turističkoj pristojbu (https://mint.gov.hr/pristup-informacijama/propisi/propisi-iz-turizma/107)
Plovila koja imaju dužinu manju od 7 metara nisu dužna plaćati turističku pristojbu u nautici.

7. Način izračuna turističke pristojbe

Turistička pristojba može se platiti na dva načina, prema dužini plovila i prema broju noćenja odnosno osoba.
Ukoliko korisnik odabere plaćanje turističke pristojbe po dužini plovila (paušalno), vinjeta se može kupiti za različita razdoblja. U ovoj opciji korisnik odabire vremensko razdoblje trajanja turističke pristojbe te odabire početni datum od kojeg počinje vrijediti turistička pristojba (vinjeta). Turističku pristojbu može platiti i za više različitih razdoblja u godini. Cijena turističke pristojbe obračunava se prema cjeniku. Paušalno plaćanje turističke pristojbe vezano je za plovilo te nije bitno koliko osoba je boravilo na plovilu.
Ukoliko korisnik odabere plaćanje turističke pristojbe prema broju osoba za svako noćenje koje ta osoba ostvari, cijena turističke pristojbe za noćenje po osobi iznosit će 1,33 eura. Cijena od 1,33 eura po noćenju ne odnosi se na kategorije s popustima i oslobođenjima, a ista će se prilikom izračuna automatski uzeti u obzir. Cijene su definirane u cjeniku.
Primjer: ukoliko će na plovilu boraviti 3 osobe i noćit će 5 dana, izračun turističke pristojbe izgledat će ovako: 3 osobe x 5 noćenja x 1,33 eura = 19,95 eura
Sami odabirete način plaćanja koji vama najviše odgovara te koji je za vas najisplativiji.
Ukoliko platite turističku pristojbu po dužini plovila, nije potrebno plaćati turističku pristojbu i po broju noćenja (osoba) i obrnuto.

8. Što kada je kupnja vinjete neuspješna ili se stranica „sruši“ tijekom kupnje?

Ukoliko prilikom obavljanja plaćanja turističke pristojbe na portalu dođe do smetnji u radu web stranice ili određena transakcija ne prođe, preporučujemo promijeniti preglednik (Google Chrome, Firefox..) u kojem se prvotno pregledavala web stranica te pokušati ponovo ostvariti transakciju.
Ukoliko nakon izvršene transakcije niste dobili potvrdu u roku od 30 minuta, molimo da nam se javite na mail nautika@htz.hr kako bismo vam istu dostavili putem maila.
U slučaju greške prilikom plaćanja, molimo da nam se javite na mail nautika@htz.hr. U slučaju greške prilikom plaćanja, savjetujemo prije ponovnog izvršenja plaćanja provjeriti stanje vaše kartice kako biste izbjegli duplo plaćanja.

9. Što se dogodi kada turist noći na plovilu i u smještaju na kopnu u istom periodu?

Ukoliko osoba noći na plovnom objektu koji nije plovni objekt nautičkog turizma, dužna je za taj period platiti turističku pristojbu u nautici i to preko portala https://www.nautika.evisitor.hr/, a za period koji je proveden na kopnu zasebno u eVisitoru u slučaju da ima vlastiti pristup sustavu (kao što to imaju npr. vlasnici kuća, vlasnici apartmana i sl.) ili je platiti u sklopu računa za boravak u kampu, apartmanu ili hotelu. U praksi je moguće da je osoba prijavljena na više dana u kampu, apartmanu ili hotelu i za taj period u sklopu računa za smještaj plati turističku pristojbu, ali je tada za vrijeme boravka odnosno noćenja na plovnom objektu potrebno dodatno uplatiti turističku pristojbu.
Turistička pristojba se plaća za svako ostvareno noćenje. Ukoliko plovilo koristite za dnevni odmor i ne noćite na njemu, turističku pristojbu tada nije potrebno platiti.

10. Kako dokazati da turist koristi plovilo samo za dnevnu plovidbu, a ne ostvaruje noćenje jer ima rezerviran smještaj na kopnu?

Ukoliko nautičar noći isključivo na kopnu, a na plovilu se ne zadržava dulje od vremenskog intervala koji je definiran kao dnevni odmor, tada nije dužan platiti turističku pristojbu dodatno za boravak na plovilu. Vrijeme isplovljavanja i vraćanja u luku ima značaj jer ukoliko se osoba na plovilu zadrži dulje nego što je propisano Pravilnikom kao dnevni odmor, tada je za takav boravak potrebno uplatiti turističku pristojbu.

11. Preostale obveze i plaćanja nautičara

U nadležnosti Hrvatske turističke zajednice je turistička pristojba. Sve ostale obveze i plaćanja nautičara su u nadležnosti Ministarstva mora, prometa i infrastrukture.
Vlasnik ili korisnik stranog plovila dužan je prijaviti boravak ili plovidbu najbližoj lučkoj kapetaniji ili ispostavi lučke kapetanije radi reguliranja njegove obveze plaćanja naknade za sigurnost plovidbe i zaštitu mora od onečišćenja za vrijeme boravka i plovidbe u teritorijalnim vodama Republike Hrvatske.
Visina navedene naknade ovisi o duljini i ukupnoj snazi porivnih uređaja jahte ili brodice. Također je potrebno dostaviti na uvid valjanu policu osiguranja plovila te dokaz da je plovilo tehnički ispravno za plovidbu.
Na stranicama eNautika (eVessel https://enautika.pomorstvo.hr/#/public/dashboard) moguće je napraviti informativni izračun naknade za sigurnost plovidbe i zaštitu mora od onečišćenja kao i samostalno ishoditi i platiti naknadu ukoliko se radi o ponovnom dolasku plovila u Republiku Hrvatsku.
Za sva dodatna pitanja molimo vas da se javite na mail adresu charter@pomorstvo.hr.

12. Što je potrebno upisati u polje „polazna luka“?

Polazna luka označava onu luku u Hrvatskoj iz koje ćete prvo isploviti. U navedenoj luci ne morate se zadržavati i ostvarivati noćenje već označava mjesto vašeg polaska u Hrvatskoj.

13. Što ako je turistička pristojba greškom plaćena više puta za isto plovilo ili osobe u istom periodu?

Ukoliko ste greškom više puta platili turističku pristojbu, molimo vas da nam na mail dostavite sve kupljene vinjete te informaciju koje vinjete želite stornirati i za koje želite da napravimo povrat novca.

14. Putovanje morem u Hrvatskoj

Dodatne informacije o plovidbi u Hrvatskoj kao i popise luka za međunarodni promet, popise brodara i slično možete pronaći na našoj službenoj web stranici na sljedećem linku https://croatia.hr/hr-hr/dolazak-u-hrvatsku/putovanje-morem